Довічним Прем’єр-міністром України буде Юрій Єхануров!

Увеличить шрифт  1 2 3
Интересное »

Конституція дає право Президенту розпустити Верховну Раду, якщо «протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів України не сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України». Віктор Ющенко 15 липня вже заявив у радіозверненні, що отримає таке право у вівторок, 25 липня. Він порахував 60 днів від 25 травня, коли уряд Юрія Єханурова склав повноваження перед новою Радою. Але ж у травні 31 день, тому 60 днів закінчуються 24-го…

Хоча спікер Олександр Мороз і Партія регіонів заявляють, що відставки не було – мовляв, Кабмін просто склав повноваження перед Верховною Радою, - це є лише одним (вигідним для них) трактуванням Конституції.

Є також інше трактування. Стаття 115 Конституції перераховує наступні випадки: складення Кабміном повноважень, відставка прем’єра або інших членів Кабміна. А далі зазначає: «Відставка Прем'єр-міністра України, прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри Кабінету Міністрів України мають наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України. У цих випадках Верховна Рада України здійснює формування нового складу Кабінету Міністрів України у строки і в порядку, що визначені цією Конституцією».

Зверніть увагу: «У цих випадках…» А буквально перед цим реченням йдеться фактично про один випадок – відставку Кабміну. Тож чому не вважати, що «ці випадки» поширюються й на початок статті 115 – складення урядом повноважень?

До того ж у кінці цієї статті відставка та складення повноважень прирівнюються одне до одного: «Кабінет Міністрів України, який склав повноваження перед новообраною Верховною Радою України або відставку якого прийнято Верховною Радою України, продовжує виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабінету Міністрів України».

Запам’ятаємо цей важливий момент про теоретично можливу вічність Кабміну та розпочнемо рахувати інші строки. Згідно з Конституцією Президент «вносить за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, подання про призначення Верховною Радою України Прем'єр-міністра України в строк не пізніше ніж на п'ятнадцятий день після одержання такої пропозиції».

Таких пропозицій, як ми знаємо, було дві: 11 липня перша, невдовзі після обрання Мороза спікером, та 18 липня друга – за 10 днів після оголошення про кінець існування «помаранчевої коаліції». Якщо 15-й день після першої випадав на 26 липня, то після другої – вже на 2 серпня. Цікаво, що обидва строки закінчуються вже після «чорного понеділка» 24 липня, який Віктор Ющенко чомусь переніс на 25-те.

Проте головним є те, чи внесе Ющенко двічі запропоновану йому кандидатуру Віктора Януковича на посаду прем’єр-міністра. Та і яку пропозицію з двох Президентові обрати?

Іронія долі – у Конституції з приводу прав коаліції нібито спеціально для нашого випадку вживається слово «пропозиції» (а не «пропозиція», як у випадку з 15-денним обов’язком Президента): «Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем'єр-міністра України, а також відповідно до цієї Конституції вносить пропозиції щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів України».

І саме наявність букви Ї, а не Ю, у цій конституційній нормі грає проти Мороза та Януковича. Це значить, що коаліція може робити Президентові декілька пропозицій! А вже це означає, що глава держави може їх відхиляти (інакше чому тоді їх декілька) та робити подання про прем’єра лише за одною пропозицією, яка йому сподобалася. Бо навіщо було писати в Конституції «пропозиції» - написали б «пропозицію».

Можна наголосити ще на двох аспектах. Перший – суто логічний. Якби гарант не мав права відхиляти кандидатуру прем’єра, то навіщо йому давати аж 15 днів та взагалі ганяти папірці з Грушевського на Банкову та назад? Якщо за логікою Конституції Президент не може не подати першу ж запропоновану Радою кандидатуру, то чому не дали Раді право відразу висувати коаліційного кандидата на прем’єра та голосувати за нього?

Президент не може бути штампом-автоматом. І це підтверджує другий аспект. Окрім букви Конституції, є її дух. І в цьому дусі глава держави «має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів про внесення змін до Конституції України) з наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України».

Звичайно, кадрова пропозиція – це не закон. Але почитаємо статтю 94 Конституції: «Закон підписує Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє його Президентові України. Президент України протягом п'ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду». Вам ця процедура нічого не нагадує? Особливо строк 15 днів?

Не можна брати на себе повноваження Конституційного суду та давати тлумачення норм Конституції. Але ж Конституційного Суду немає. Проте є гарант Конституції – Президент. І про це вже встиг нагадати його представник у Конституційному Суді Володимир Шаповал.

Окрім цього, є Верховний Суд. Нагадаю ще одну конституційну норму: «Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується».

Отже, якщо після 2 серпня Віктор Янукович побачить порушення своїх конституційних прав стати офіційним кандидатом на посаду Прем’єр-міністра, він може звернутися до суду – Печерського чи Верховного. Адже Конституція кожному гарантує «право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб».

Але Вікторові Ющенку як гаранту дуже хочеться мати Конституційний Суд, тому ще 8 липня у радіозверненні він заявив: «На розгляд Президента коаліція має подати кандидатуру Прем’єр-міністра. Однак я подам її в парламент лише тоді, коли буде відновлено діяльність Конституційного Суду».

Навряд чи Президент поводитиметься як той «хазяїн свого слова», що дав і взяв його назад. Ющенко також міг би подати на Раду в суд за бездіяльність стосовно Конституційного Суду. Але є ще одна – 19-та – стаття Конституції: «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством». Мабуть, це значить, що можна примушувати робити те, що законодавством передбачено. І можна примушувати робити це Верховну Раду. Хоча там кричать, що для проведення присяги суддів немає прем’єр-міністра, це непослідовно: тоді не треба говорити, що відставки уряду 25 травня не було. Не було – значить і прем’єр Єхануров є для участі в такій церемонії.

А якщо Раді щось не подобається – будь ласка, до суду! Знову таки Конституційного, Верховного чи Печерського. Це ж стосується й можливого розпуску Верховної Ради.

До 25 липня вона Конституційний Суд до присяги не приведе, а тому Ющенко, якщо йому самому вірити, не подасть кандидатуру Януковича.

Зараз усі сперечаються: подання або розпуск? Проте можливий і третій варіант: неподання і нерозпуск.

Навіщо президентові розпускати Раду? Вона й після розпуску діятиме так само, як діє вже двічі відставлений цього року Кабмін Юрія Єханурова. У Конституції ж написано: «Повноваження народних депутатів України припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної Ради України… Повноваження народного депутата України припиняються достроково також у разі дострокового припинення відповідно до Конституції України повноважень Верховної Ради України - в день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання». Іншими словами: нинішні нардепи та нинішня Рада будуть повноважними аж до початку роботи нових депутатів після будь-яких - дострокових або чергових - виборів.

І ось тут ми повертаємося до теоретично можливої вічності Кабміну, про яку було згадано вище. Якщо президентові захочеться, керівником уряду ще довго буде Юрій Єхануров. І всі будуть задоволені, окрім Віктора Януковича. Президент працює, усі нардепи й міністри також, Мороз – спікер, а Єхануров – прем’єр… Нехай собі із складеними, але реальними повноваженнями. Якщо Партія регіонів досі не додумалася висунути Єханурова на посаду прем’єра – це її проблеми. Вона ще має час подумати. Багато часу… Особисто я зрозумів це, коли побачив підписаний президентом Ющенком ще 3 липня указ «Про відзначення 15-ї річниці незалежності України», яким було затверджено склад оргкомітету святкувань на чолі з прем’єр-міністром Юрієм Єхануровим.

З Днем Незалежності вас, Юріє Івановичу! Немає нічого більш постійного, ніж тимчасове.

Юрій Свірко, для "Оглядача"

20 июля 15:26
:   Средняя оценка: Голосов: 0
РаспечататьОтправить другу
Комментировать
Комментировать
Читать правила
Читать правила
Имя*  
Ваш комментарий* 
 
Комментарии: 92    показать все | позитивные
павел корчагин
01.08.2006 10:47:16
 
где мой коментарий
не согласен согласен    Рейтинг: 2
 
Павел Корчагин
01.08.2006 10:35:50
 
Всякая игра требует придерживания правил. Регионалы играют только в свои ворота.Ющенко ПРЕЗИДЕНТ.В данном случае стратегия его политики состоит в том, чтобы создать такие правила, которые были не на пользу регионалам, а в интересах украинского народа.Спасение Украины от мракобесия-жить по европейски. Тогда с нами будет считаться и Россия как с равным партнером.
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
27.07.2006 12:17:43
 
Какой народ это хочет???Кроме бендер!А этот Свирко оранжевый прихлебатель.Если даже не Янукович, то хотя бы Азаров, а не эта бездарность Ехануров
не согласен согласен    Рейтинг: 8
 
Зацікавлений
26.07.2006 11:19:58
 
Дуже сподобалось ! Дуже !!! Як все просто і демократично. Так як хоче народ. Саме тАК !!! Особливо оце сподобалось "Якщо президентові захочеться, керівником уряду ще довго буде Юрій Єхануров. І всі будуть задоволені, окрім Віктора Януковича. Президент працює, усі нардепи й міністри також, Мороз – спікер, а Єхануров – прем’єр… Нехай собі із складеними, але реальними повноваженнями"
В мене пропозиція. Щоб весь цей гвалт якіхось там краліціантів вгамуваті і щоб Европа нас поважала треба внести зміни до Конституції.
1. За найвидатніши здобуття в розвитку демократії в Україні призначити Ющенко Віктора Андрійовича Довічним Президентом України.
2. За великі досягнення ... призначити Яхонурова Юрія Довічним Прем’єр-міністром Украіни.
І все. І як пише автор "І всі будуть задоволені, окрім Віктора Януковича." Відмінно ! Згоден на 100% !!! А що будуть казати оці 32% що хтять Януковича це вже буде все до біса. В нас демократичне суспільство. В НАШІЙ Україні - НАША ДЕМОКРАТІЯ. СЛАВА УКРАЇНІ !!!
не согласен согласен    Рейтинг: 3
 
Смарта
21.07.2006 14:38:37
 
новый хвост
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Андрей
21.07.2006 14:03:24
 
Я голосовал за Ющенко!
Тот факт, что те силы, что поддерожали его не смогли понять что он не депутат, к которому они привыкли, а президент УКРАИНЫ! и не позволил им совладать с эмоциями и непомерными амбициями!
Конечно это его ошибка что он не построил ТИМУ и ПОРОХА в осеннем конфликте, но на мой взгляд эта ошибка больше говорит не о его недостатке,как президента,а о недостатках именно тех политиков, (Юля, ПОРоХ) что устроили этот порад собственных амбиций! Ющенко ведет себя как президент Европейского государства, забывая что ВСЯ!! наша политическая элита, а особенно Регионы с комун , очень, очень далеки от стандартов европейского политика!
Это правда не мешает им жить по европейски, богато и счастливо!
Народ в отличии от политиков заслуживает евтопейских стандартов жизни, и Ющенко мог бы остаться в память народа как президент который достиг бы вместе с народом этих стандартов, если бы не придурки что ради выборов разваливают государство! Это в равной степени относится как к ПР так и К БЮТ так и к НУ спики которых просто издевательство над изберателями!
А МОРОЗ конечно с..ка.
не согласен согласен    Рейтинг: 12
 
Оглядач
21.07.2006 13:38:00
 
Вы при этом осознаёте, что на носу перевыборы в парламент?!
Юлия Тимошенко, и Пётр Порошенко уже отбросили все старые обиды и колкости - они ОБЪЕДИНЯЮТСЯ.
(Подполковник)

БЛАЖЕН, КТО ВЕРУЕТ, ЛЕГКО ЕМУ ЖИВЕТСЯ......
Насколько нужно НЕ ПОНИМАТЬ РЕАЛЬНОЙ СИТУАЦИИ, ИЛИ ВЫДАВАТЬ ЖЕЛАЕМОЕ ЗА ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТЬ, ЧТОБЫ НЕ УЗРЕТЬ- досрочных выборов не хочет «Наша Украина» в целом,Порошенко и Ко в частности, поскольку имеют весьма слабые электоральные позиции. Вся правобережная Украина была свидетелем метаний этой политической силы и запутывания в своей многогранной принципиальности. Да, Тимошенко имеет шанс увеличить на новых выборах свои %-показатели, в чем АБСОЛЮТНО не заинтересован ни президент, который по сути после объявления досрочных выборов становится ее заложником, ни «Наша Украина», ни Петр Рошенович.... А вот «Регионы» наверняка получат процент, позволяющий им единолично либо в коалиции с одной единственной скромно выступившей, например, «литвиновской» политической силой, создать большинство.
А самое главное - списки, качественный состав кандидатов...
Юлия Тимошенко, например, безусловно, проведет ревизию списка, и на места персонажей, уличенных в шатаниях, придут другие. Но какие другие? Это опять будут бизнесмены, за счет которых нужно будет проводить кампанию. Все остальные же свой взнос в кампанию сделали до марта 2006-го… Впрочем, вопрос «На какие деньги проводить кампанию блокам и партиям?», пожалуй, встанет перед всеми, кроме «Регионов». Там деньги не проблема, но все равно жалко. В целом же, от теоретических сентябрьских перевыборов нет основания ожидать прихода депутатского корпуса ИНОГО качества. Новых никто не пустит — раз, и они не проклюнулись в достаточной степени и количестве — два.
Так что не тешьте себя иллюзиями...



не согласен согласен    Рейтинг: 4
 
Андрей
21.07.2006 13:36:19
 
Правильная статья!
нам не нужен "не НАШ" премьер
Нам нужен "Наш"
Ющенко молодец!
не согласен согласен    Рейтинг: 3
 
Андрей
21.07.2006 13:36:07
 
Правильная статья!
нам не нужен "не НАШ" премьер
Нам нужен "Наш"
Ющенко молодец!
не согласен согласен    Рейтинг: 3
 
SV (проходил мимо:-)
21.07.2006 13:19:57
 
Всем бодрого дня:-)

21.07.06 | 13:08 Подполковник... ...я его искренне и по-мужски начал уважать... А если у Ющенко хватит мужества разогнать ВР - я за него и его пасеку проголосую в 2009 году!

Сергей

И я скажу ТАК:-)
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Сергей
21.07.2006 13:08:47
 
Подполковник... ...я его искренне и по-мужски начал уважать... А если у Ющенко хватит мужества разогнать ВР - я за него и его пасеку проголосую в 2009 году!
не согласен согласен    Рейтинг: 2
 
Смарта
21.07.2006 12:58:45
 
Подполковник,
вот вам "перевыборы"
:(

http://glavred.info/archive/2006/07/21/111941-6.html

не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Смарта
21.07.2006 12:57:31
 
Партія регіонів хоче бачити серед членів майбутнього уряду Юрія Єханурова, Арсенія Яценюка та Анатолія Кінаха
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Подполковник
21.07.2006 12:43:05
 
Господа, предлагаю Вашему вниманию откровения "соловья" ПэРов Владимира Фесенко. Он сегодня залетел на кремлёвскую башню по названием "МОСКОВСКИЕ НОВОСТИ" и там запел:

http://www.mn.ru/issue.php?2006-27-8
"...сам факт появления Януковича в качестве премьера может существенно изменить отношение Кремля к самому Ющенко - оно станет более лояльным, но и в некотором смысле пренебрежительным..."
"...Президенту дадут понять, что все серьезные экономические, а, возможно, также и внешнеполитические вопросы будут решаться уже с премьером, а президент - он теперь скорее символическая, нежели реальная политическая фигура..."

Соловьи, соловьи...
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Аудитор
21.07.2006 12:37:36
 
21.07.06 12:31 Самое смешное, в статье не ни одного слова о Тимошенко, но я был уверен, что большинство постов будет на эту тему. И не претендую на суперпроницательность, думаю что большинство из вас тоже об этом подумали ;). Какое может быть этому объяснение?

(Энерджайзер)

Да уж объяснили, см. пост 21.07.06 09:38 . А то опять за рибу гроші....

не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Подполковник
21.07.2006 12:36:00
 
Всем добрый день, НИНЕЛЬ персонально!

НИНЕЛЬ, ТАК тщательно и "грунтовно", ТАК последовательно и бескомпромиссно "зарывая" Юлию Тимошенко, Вы при этом осознаёте, что на носу перевыборы в парламент?!
Вы понимаете, что выиграть сейчас можно будет ТОЛЬКО объединившись?
Вы что, до сих пор ничего не заметили и не поняли? - Юлия Тимошенко, и Пётр Порошенко уже отбросили все старые обиды и колкости - они ОБЪЕДИНЯЮТСЯ.
Начинайте осознавать остроту момента и Вам сразу же понравиться Юлия Тимошенко.
Мне, например, сегодня Пётр Порошенко не просто сипатичен, я его искренне и по-мужски начал уважать - он не "лёг" под эту свору, не сдался и не испугался шантажа. ТАКие поступки в ТАКие моменты многое говорят о человеке - у него есть стержень. Мне почему-то кажется, что Тимошенко и Порошенко по настоящему никогда не испытывали к друг другу антипатии - они похожи характерами.

НИНЕЛЬ, перестраивайте сознание - всё только начинается.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Люси
21.07.2006 12:35:38
 
Нинель, а как можно назвать ваши высказывания в адрес Тимошенко?
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Энерджайзер
21.07.2006 12:31:04
 
Самое смешное, в статье не ни одного слова о Тимошенко, но я был уверен, что большинство постов будет на эту тему. И не претендую на суперпроницательность, думаю что большинство из вас тоже об этом подумали ;). Какое может быть этому объяснение? Во-первых все мы понимаем,что реальная альтернатива олигархо-коммунистам одна. Поэтому она и всплывает при любом обсуждении будущего Украниы. Во-вторых значительная часть, как например Нинель, не способна мыслить самостоятельно, а только делать копи-пасте из заготовленных кремлевских темников.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
нинель
21.07.2006 12:14:36
 
Кость
Что-то разумное можете сказать? Нет, так зачем зря время тратить.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
2 Сергей Зритель
21.07.2006 12:09:18
 
К сожалению не все так просто...
И это для любой партии и лидера. А у Юща рычагов давления хватит (:-)))
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
121
21.07.2006 12:06:52
 
Господа, у постороннего читателя ваших комментариев может возникнуть впечатление, что обсуждаемая статья - это громоотвод для окружения Ющенко. Действительно, все молнии падает на него, хотя большая их часть должна попадать в его секретариат, пресс- и остальные президентские службы. Чаще всего, именно в их исполнении мы слышим мысли Виктора Андреевича.
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
2 PiP Зритель
21.07.2006 12:06:40
 
Ну если Вас при Кучме не обкрамсали, то, почему Вы думаете что сейчас Вы хоть кому то интересны?
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Сергей
21.07.2006 12:06:21
 
Смарта... За этим якобы - я президент всей Украины прячется политическое безволие и провал заявленного на Майдане курса - десять шагов на месте от людей...
Президент сам, без всякой там политреформы, становится "английской королевой"... ширмой, которая не может контролировать ситуацию...
Главное надуть щеки и сказать с пафосом - все це за ради України...
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
PiP
21.07.2006 11:54:41
 
(2 Кость Зритель)
"Ви ж знущаетесь не тільки ПР, а і усіх інших"

Да уж, над ПР особенно знущаються
Посочувствуй им бедненьким
На груди пригрей... Смотри, как бы без ушек и носика не остаться
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Смарта
21.07.2006 11:36:53
 
Сценарий продвижения Януковича в премьеры.

http://glavred.info/archive/2006/07/21/111941-6.html

21.07.06 11:14 А Вам не приходило в голову что Ющ из лидера нескольких разношерстных блоков, хоть и со скрипом, но стал превращаться в президента страны?
(2 SEWE Зритель)
---------------------
Точно подмечено.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 

Первые 25 комментариев
 Следующие 25 комментариев »
Комментировать
Комментировать
Читайте
Обновлено: 08 октября 11:09
Жёлтые

Интернет магазин згрузка...
bigmir)net TOP 100
TOP.proext.com

Rambler's Top100
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на сайт обязательна. Редакция может не разделять точку зрения авторов статей и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.
© 2008 Интернет-холдинг «ОБОЗ.ua». Все права защищены.