Топтеми:

Названі факти зловживань Аласанії на ''Суспільному'': опубліковано документ

10,0 т.
Названі факти зловживань Аласанії на ''Суспільному'': опубліковано документ

Зураб Аласанія. Радіо Свобода

Профспілка Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ) повідомила про факти зловживань з боку Зураба Аласанії. Серед них — численні порушення трудового законодавства, розкрадання коштів, величезні зарплати і премії для керівництва та мізерні зарплати без належних надбавок для простих працівників. Також йдеться про кумівство і призначення осіб без належної освіти і кваліфікації.

Про це повідомляється у листі Первинної організації ПАТ "НСТУ" Всеукраїнської профспілки працівників сфери комп'ютерних та інформаційних технологій на адресу голови Наглядової Ради ПАТ "НСТУ" Тетяни Лебедєвої, який опублікував ZIK.

Як зазначено у документі, громадськими організаціями вивчені й передані Всеукраїнській профспілці резонансні матеріали про незаконність масштабного звільнення найманих працівників ПАТ "НСТУ" навесні 2017 року.

Зураб Аласанія

Зураб Аласанія "Радіо Свобода"

"Також громадські організації б'ють на сполох з приводу масового порушення в компанії трудових прав. А саме:

— призначення на високооплачувані посади осіб без належної освіти, з порушенням кваліфікаційних вимог та конкурсних процедур;

— кулуарних призначень наближених до керівництва осіб, що простежується в діяльності понад 50 осіб, переведених слідом за О.С. Дієвим з Мінагрополітики до ПАТ "НСТУ", які "мігрували" в компанію як його близькі особи;

— встановлення незаконних розмірів надбавок, доплат, премій, які досягають мільйонів гривень (протокол №16 "Про встановлення премій голові і членам правління ПАТ "НСТУ" від 8 листопада 2017 року);

— встановлення незаконних винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат, зокрема виплати премії голові правління ПАТ "НСТУ" Аласанії в розмірі трьох посадових окладів (230400,00 грн)", — зазначено у листі.

У ньому також повідомили, що вже відкрито низку кримінальних проваджень. "Першим заступником генерального прокурора України зареєстровано кримінальне провадження №42018000000001942 і №42018000000001943 за частиною 4 статті 191 та частиною 2 статті 364 Кримінального кодексу України:

— слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в місті Києві розслідується кримінальне провадження №12018100000000596 за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами ПАТ "НСТУ" при проведенні тендерів на закупівлю телевізійного й аудіовізуального устаткування, вартість яких була значно завищена (частина 2 статті 364 Кримінального кодексу України);

— 10 серпня 2018 року в Реєстрі кримінальних проваджень зареєстровано провадження №42018000000001943 за фактом зловживання службовим становищем (за ознаками злочину, передбаченого частиною 2 статті 364)", — перераховується у документі.

У листі вказується, що це кримінальне провадження від 10 серпня 2018 року стосовно заступника виконавчого директора — програмного директора Юровської Д.Ю. наочно підтверджує, що правопорушення у ПАТ "НСТУ" здійснюються під прикриттям і за погодженням з керівництвом ПАТ "НСТУ". "Юровська Д.Ю. при оформленні на зазначену посаду (жовтень 2017 року) ще не могла фізично мати вищої освіти відповідного напряму, а згідно зі списками абітурієнтів, була зарахована до КНУ імені Тараса Шевченка у 2015 році на напрям: 6.030301 журналістика, спеціальність: 8.03030101 журналістика, факультет Інститут журналістики, заочна форма навчання", — йдеться у документі.

Всеукраїнська профспілка, громадські організації та народні депутати України вже звернулися до правоохоронних органів і з приводу інших фактів зловживань у ПАТ "НСТУ", оскільки на противагу багатомільйонним розкраданням і призначенню премій в сотні мільйонів гривень, цинічного розкрадання коштів міжнародної технічної допомоги звичайні журналісти і оператори отримують лише оклади (без вислуги й інтенсивності) від 5000 до 9000 гривень. "І тільки "обрані", та й то — якщо "буде воля" правління — отримують невеликі премії", — наголошується у документі.

Резонансними є і нещодавні рішення правління ПАТ "НСТУ". Йдеться про протоколи засідань правління ПАТ "НСТУ" № 76 від 20 вересня 2018 року (про припинення виплат зарплат працівникам ПАТ "НСТУ" з аргументацією нібито відсутності для цього бюджетного фінансування) і № 77 від 24 вересня (про нарахування премій керівництву ПАТ "НСТУ "). Вони є на інтернет-сайті компанії. І між цими рішеннями — всього три робочих дні.

Згідно з документом, українську спільноту (і не тільки медійну) турбує непрофесійне здійснення управління компанією правлінням ПАТ "НСТУ" і незаконно створеним виконавчим директоратом.

"Адже реформа суспільного мовлення була і є одним з головних зобов'язань України не тільки перед суспільством, але і перед Радою Європи та Сполученими Штатами Америки на шляху становлення і розвитку демократії і свободи слова в Україні. Доводимо до вашого відома, що листи про корупційні правопорушення в ПАТ "НСТУ" також надіслані до Державного департаменту Сполучених Штатів Америки, оскільки "вимивання" коштів міжнародної технічної допомоги правлінням ПАТ "НСТУ" під керівництвом Аласанії, хоча і відбувається на території України, але стосується нецільового використання коштів, наданих урядом США", — повідомили у листі.

У ньому також нагадали про найбільш кричущі порушення. Згідно з проектом № 3441-02, термін дії до 31 березня 2020 року — з виділених урядом США $6,150 млн $2,882 млн списано на: оренду офісів, послуги зв'язку, транспортні та готельні послуги. Одним з виконавців є ТО "Центр "Ейдос", в засновниках якої — члени Наглядової Ради ПАТ "НСТУ";

— за проектом № 3068-01, термін дії — до 24 листопада 2018 року із виділених $4,552 млн списані на обладнання, меблі, подорожі та конференції $1,056 мільйона. Одним з виконавців списання зазначених коштів є ТО "Інтерньюз-Україна", яка має безпосереднє відношення до керівництва ПАТ "НСТУ";

— за проектом № 2660-18 "Український медійний проект", виділено $20 750 млн коштів уряду США. Згідно з актом виконаних робіт, понад півмільйона доларів США витрачено на належну організацію бухгалтерії, ведення трудових книжок, нарахування зарплат. Виконавцем є низка громадських організацій, серед яких — ТО "Суспільне телебачення", засновником якої є і голова правління ПАТ "НСТУ" Аласанія", — перерахували порушення у документі.

Там наголосили, що фінансові махінації і списання коштів уряду США причетними до керівництва та членів Наглядової Ради ПАТ "НСТУ" особами відбувалося і за іншими проектами: реєстр. № D-000 386 — 2999963 канадських доларів, реєстр № AID-121-А-11-00002 — $600 тисяч. А за сприяння Благодійного Фонду "Підтримки створення і розвитку суспільного телебачення і радіомовлення України" виділено найбільше коштів на створення контенту, а саме понад $1 мільйон.

Неефективне використання коштів НСТУ підтверджується звітом аудиту Національної громадської телерадіокомпанії України за період з 19 січня 2017 по 31 грудня 2017 року, проведеним міжнародною аудиторською компанією "Ернст енд Янг", йдеться у листі.

Спроби приховати негативні результати фінансової діяльності проводяться через рішення правління та Наглядової ради ПАТ "НСТУ":

— створено робочу групу, до складу якої включено представників організацій, які надавали кошти і здійснювали аудит (USAID, "Ернст енд Янг" та інші);

— затверджено незаконний документ — Статут відокремленого підрозділу з аудиту, в структурі ПАТ "НСТУ" (протокол № 23 від 19.09.2018 року)", — йдеться у документі.

При цьому з приводу зазначених фактів уже подано заяву до МВС щодо протиправних дій посадових осіб ПАТ "НСТУ" і внесені відомості до ЄРДР.

"Також, як вам відомо, за результатами публікації на міжнародній конференції "Незалежний і фінансово стабільний Суспільний мовник — невід'ємна частина демократичного суспільства" фактів розкрадання бюджетних асигнувань, неефективності фінансово-господарської діяльності ПАТ "НСТУ" і розкрадання коштів міжнародних фінансових організацій, було надіслано листа з відповідними матеріалами для подальшого створення Комітетом Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики спільної робочої групи з вивчення ситуації", — написали у листі і попросили проінформувати, чи здійснювала Наглядова рада ПАТ "НСТУ" перевірку наведених фактів корупції в ПАТ "НСТУ", і які заходи вже були вжиті.

У документі повідомили, що вже є реакція Президента Парламентської Асамблеї Ради Європи Ліліани Морі-Паск'є на заяви про корупційні правопорушення з боку керівництва ПАТ "НСТУ". Вона поінформувала про початок перевірки та розслідування цих корупційних фактів моніторинговим комітетом з питань корупції і Секретаріатом GRECO. Зазначені матеріали також надіслані генеральному секретарю Ради Європи".

Лист про порушення Аласанії

Лист про порушення Аласанії ZIK

Лист про порушення Аласанії

Лист про порушення Аласанії ZIK

Лист про порушення Аласанії

Лист про порушення Аласанії ZIK

Лист про порушення Аласанії

Лист про порушення Аласанії ZIK

Лист про порушення Аласанії

Лист про порушення Аласанії ZIK

Як повідомляв OBOZREVATEL, наглядова рада Національної громадської телерадіокомпанії України достроково усунула Зураба Аласанію з посади голови правління Суспільного мовлення. Тимчасовим головою Суспільного мовлення обрали Миколу Чернотицького.

Поділитися в Facebook