Симоненко в ефірі українського радіо: редакція пояснила скандальний вчинок

5.6тЧитати новину російською

"Громадське радіо" каже, що запросило в ефір лідера КПУ Петра Симоненка "через бажання якомога повніше інформувати свою аудиторію, залучаючи якомога більше різних точок зору".

Відповідне пояснення редакційна рада радіостанція опублікувала на своєму сайті.

При цьому редакційна рада визнає, що в спробі дотримати плюралізму думок і професійних стандартів при запрошенні в ефір Петра Симоненка не врахували особисті почуття тієї частини аудиторії, яка представляє сім'ї, постраждалих від злочинних дій комуністичного режиму в СРСР.

"Ми не мали наміру образити їх особисті почуття і перепрошуємо перед ними. Це інтерв'ю ні в якому разі не було спробою реабілітувати або пропагувати комуністичний тоталітарний режим 1917-1991 років, або ж заперечувати його злочинний характер", - йдеться в заяві.

Радіо запевняє, що розмова з паном Симоненком не була окремим елементом ефіру, а входила до складу програми "Київ-Донбас".

Крім того, редакційна рада заявила, що не вивчила юридичну сторону запрошення керівника КПУ і не обміркували можливі юридичні колізії, що виникають у зв'язку з введенням закону "Про засудження комуністичного і націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні і заборона пропаганди їх символіки", оскільки зосередилися "на виконанні журналістського стандарту надання всієї повноти інформації".

"Текст закону, а також судова практика не дають однозначного алгоритму дій журналістів, ширше - всіх громадян - при викладі інформації про діяльність КПУ. Зокрема саме через плутанину" Громадське радіо "спочатку помилково вказало, що Комуністична партія України заборонена, хоча насправді це не так ", - заявили в редсовета.

Там також додали, що стурбовані тим, що "гостра політична поляризація в Україні, в умовах недотримання принципу верховенства права, здатна обернутися наступом на політичні права".

"У цих умовах роль засобів масової інформації надзвичайно зростає, особливо тих, які надають інформацію максимально збалансовано і чесно. Але так само зростає і ціна помилки", - сказано в поясненні редакційної ради радіо.

Редакційна рада вважає, що цей досвід є дня них важливим уроком і дав редакції можливість обговорити їх "редакційні цінності, принципи роботи і технологічні процеси".

Разом з тим інцидент прокоментував і ведучий програми, на якій був присутній Симоненко, Андрій Куликов. За його словами, запрошення Симоненка "було продиктовано твердим переконанням, що слухачі мають право і потребу знати, як думають і що роблять інші люди, які живуть в одному часі і просторі з ними". Це, вважає журналіст, допомагає краще орієнтуватися, цілеспрямовано діяти, приймати аргументовані рішення, безпечніше жити.

"Тому в ефірі повинні бути представлені різні люди, як би ми до них не ставилися", - пояснив він.

"Небезпечно робити вигляд, що не існує людей з переконаннями, які суперечать тим, які ми сприймаємо. Інакше згодом їх поява зможе застати зненацька ціле суспільство. Час від часу потрібно перевіряти, як змінилися або не змінилися погляди і способи дії людей. В рівній мірі це стосується і тих людей, щодо чиїх поглядів і дій заперечень немає", - прокоментував Куликов.

Він повідомив, що дата запрошення Симоненка в ефір видавалася йому цілком логічною - 7 листопада 2017 року, 100-річчя приходу до влади в тодішній Росії більшовиків, ідеологічними спадкоємцями яких в сучасній Україні є ті, хто називає себе комуністами.

Як уточнив ведучий, колеги на засіданні редакційної ради також висловили йому критичні зауваження, які він має намір враховувати при підготовці та проведенні наступних ефірів.

При цьому Куликов не може обіцяти, що в майбутньому покликані; в ефір гості будуть однаково позитивно сприйняті слухачами й колегами.

"Редакційні та авторські рішення часто обумовлені потребами суспільства. Там, де суспільство потребує знати і може від цього отримати користь, позбавляти суспільство права знати - занадто небезпечно. Ми вже були позбавлені права знати, в тому числі - в ті часи, коли в Україні панувала влада комуністів ", - вважає журналіст.

Також в заяві редакції міститься комента медіа-юриста Олександра Бурмагіна, який відзначає, що хоч і це складний випадок для аналізу, однак ЗМІ в даному випадку нічого не порушила.

Як повідомляв "Обозреватель", "Громадське радіо" піддалося різкій критиці в соцмережах і медіа через запрошення в ефір голови КПУ Петра Симоненка.

Приєднуйтесь до групи "УкрОбоз" на Facebook, читайте свіжі новини!

Наші блоги