Материнське молоко краще захищає дівчаток, ніж хлопчиків

591
Материнське молоко краще захищає дівчаток, ніж хлопчиків
Google Subscribe

Будьте першими у курсі головного — підпишіться на Новини на OBOZ.UA у Google

Підписатися

Материнське молоко захищає дівчаток від інфекцій краще, ніж хлопчиків, з'ясували вчені з дитячого медичного центру Джона Хопкінса (США), які повідомили про це в статті в журналі Pediatrics.

Автори статті спостерігали 119 дітей з Буенос-Айреса протягом першого року життя і встановили не тільки те, що грудне вигодовування забезпечує кращий захист дівчаткам, ніж хлопчикам, але і те, що дівчатка, що знаходяться на штучному вигодовуванні, більше схильні до ризику важких респіраторних інфекцій, інформує РИА Новости.

Вчені відстежували реакцію на першу після народження дитини інфекцію і встановили, що дівчатка, вигодовуються грудним молоком, рідше потрапляли до лікарні з гострими респіраторними інфекціями. Тільки 6% з них захворіли настільки важко, що їх довелося госпіталізувати, в той час як серед дівчаток-"іскусственніц" потрапили до лікарні 50%. А на показник частоти госпіталізації хлопчиків грудне вигодовування не впливає - і "груднички", і "искусственники" потрапляли до лікарні у 18% випадків. Схожа ситуація зберігалася протягом першого року життя.

Ці результати змушують засумніватися в теорії, що імунно-активні речовини, що містяться в грудному молоці і передаються безпосередньо від матері до немовляти, можуть запобігати інфекції - адже в цьому випадку і хлопчики, і дівчатка отримували б, найімовірніше, рівний захист.

"У світлі цих результатів ми починаємо думати, що через молоко не передається прямий захист від інфекцій дихальних шляхів, проте воно включає в організмі дитини якийсь універсальний захисний механізм, який з якихось причин легше запускається у дівчаток, ніж у хлопчиків", - говорить один з авторів статті доктор Фернандо Полак (Fernando Polack) з дитячого центру Хопкінса, чиї слова наводяться в прес-релізі центру.

На думку авторів статті, отримані ними результати можуть допомогти правильно побудувати систему медичної допомоги дітям в країнах, що розвиваються, де існує брак антибіотиків і близько чверті немовлят потрапляють до лікарень з респіраторними інфекціями.

"Коли ресурси обмежені, може виявитися корисним знання, що дівчатка, що знаходяться на штучному вигодовуванні, знаходяться в групі ризику", - відзначає Полак.

Якщо грудне молоко дійсно є пусковим механізмом захисної системи проти численних інфекцій, необхідно досліджувати цю систему, а також з'ясувати, чому цей механізм важче "включається" у хлопчиків."Розкриття цього механізму може дати нам методи лікування, які можна порівняти за ефективністю з п'ятьма або шістьма вакцинами", - вважає Полак.

Читайте по темі:

Характер можна визначити по дню народження

Скажи, як ти народився, і я скажу, хто ти

Підготувала Міла Корнійчук