УкраїнськаУКР
EnglishENG
PolskiPOL
русскийРУС

"Зганьбились, як держава": нові подробиці евакуації українців з Непалу

26,6 т.
'Зганьбились, як держава': нові подробиці евакуації українців з Непалу

Українське керівництво хотіло провести в Непалі зразково-показову рятувальну операцію, однак лише зганьбила країну.

Про це виданню " Новий час "розповів журналіст Громадського ТБ Богдан Кутєпов, який супроводжував українську рятувальну місію і голову ГосНС Зоряна Шкіряка.

"Нам сказали в прес-службі Державної служби надзвичайних ситуацій, що 29 квітня виліт, 30 - повернення. Через це ніхто нічого з собою не брав. У кращому випадку по $ 100 на всякий випадок. Наш виліт повинен був бути о 8:00 ранку. Але вранці нам подзвонили і сказали: "Не поспішайте, затримка". Затримки були пов'язані з поломкою машини, яка заправляє літак паливом. Тобто вони не могли заправити літак. Все пішло не так з самого початку. Вилетіли близько опівночі, на 16 годин пізніше ", - розповідає журналіст.

Читайте: Зорян Шкірак поспішає на допомогу! Головного ГСНСніка порівняли з Чіпом і Дейлом: відеокліп

За його словами, на борту були рятувальники, медики, три людини медицини катастроф, чотири психолога.

"Коли прилетіли до Індії, була спека +40. Ми сиділи в цьому літаку смажилися. Шкіряк вийшов у місто, його вже назад не пропускали до літака. Ми цього не знали ... Потім нам сказали:" Все ок. Виходимо в Індію, в місто ". Ми приїхали в посольство України в Індії, і нам сказали:" На жаль, невтішні новини. Непал дає дозвіл на посадку тільки на 3 травня ", - сказав журналіст.

"Шкіряк сказав, що 3 травня - неприйнятна дата, і вони будуть робити все, щоб ми приземлилися раніше. Потім він сказав, що летить у Непал рейсовим літаком, і всі журналісти сказали:" Ми теж ". Квиток коштував $ 100. Я зайняв у Шкіряка грошей на квиток, зараз буду віддавати. Частина журналістів позичила гроші в посольстві, теж віддадуть ", - оповідає Кутєпов.

Читайте: Непальська сотня і Людина-Шкіряк: політ голави ГосНС породив нові меми

Як зазначив журналіст, частині делегації довелося залишити в Делі, оскільки всі літаки були забиті: "Поїхали два рятувальника та реабілітолог (супутниця Шкіряка - Катерина Храмова), про яку потім всі стали писати. Потім у фейсбуці обурювалися, чому журналісти не повідомили про це. Але вони там не ходили за ручку. Її по відео вже хтось впізнав ".

Кутєпов також повідомив, що в Непалі близько 40 евакуйованих українців спочатку розмістили в офісі українського консула. Частина людей була в консульстві. Частина в російському культурному центрі при російському посольстві - вони не могли знайти українське консульство.

"А частину консул прийняв у себе вдома. Його дружина готувала їжу на цих 40 осіб. Там великий будинок, дві кухарки. Сам консул чекав звісточки, коли ж літак нарешті прилетить. Тому що в його будинку жило стільки людей. Це був прохідний двір" , - зазначив він.

Читайте: Рада просить Яценюка і Шкіряка відзвітувати про гроші на евакуацію українців з Непалу

"Ми жили в готелі, думали, що вже буде літак, але літака не було. Ми вже знайшли готель не за $ 40, а за $ 20. В останній день у нас вже просто не було можливості жити в готелях. Потім ми залишилися ночувати на тій віллі, але вона вже була забита під зав'язку. Журналістам запропонували мікроавтобус, який використовується для господарських цілей. Дев'ять осіб в ньому уздовж лягли. Співробітники МЗС спали в наметах ... Усі журналісти написали заяву, що ми просимо вважати нас громадянами, які підлягають евакуації і потрапили в складну ситуацію на території іноземної держави. Тобто ми увійшли в статус тих же людей, яких ми приїхали знімати. Після цього МЗС сказав, що тепер ми маємо право на $ 20 матеріальної допомоги та поселення в готель. Ми були шалено щасливі " , - повідомив Кутєпов.

Журналіст також розповів про відпочинок на злітній смузі: "Коли ми приземлялися в Делі, порвалося шасі. Розірвало колесо. Міноборони заявило, що вони за годину поміняють. Це неправда. Міняли кілька годин. Нас привезли в Делі посеред ночі, я не пам'ятаю точного часу , відкрили цю задню рамку літака, люди вийшли і гуляли по смузі, чекали, а потім лягли спати. Тому що в літаку спати можна було тільки в положенні сидячи, а на злітній смузі за день нагрівся бетон - теплий, як піч, було дуже зручно ... Ми провели там ніч. Але це була сама комфортна ніч, тому що можна було лягти. Це був кайф ".

Читайте: Шкіряк залишився задоволений "канікулами" в Непалі зі своєю подружкою

Кутєпов зазначив, що робилися спроби порахувати, скільки коштує евакуація однієї людини: "Дешевше і швидше було б рейсовим літаком. Але вони хотіли" голлівудську операцію ". Шкіряк каже, що з самого початку він наполягав на чартері, але Порошенко змусив взяти літак Міноборони і не платити за оренду чужим фірмам. Зробити пафосну, красиву операцію. Але, по суті, ми зганьбилися як держава ".